Algemene voorwaarden

 

LvB Inspections

KVK-nummer: 86859072

 

 

 

 

Op al onze offertes en/of opdrachten zijnondergenoemde voorwaarden van toepassing,

welke gedeponeerd zijn bij de Kamer van Koophandel te Breda ondernummer 86859072. Deze worden U op verzoek toegezonden.

 

ALGEMENELEVERINGS- EN BETALINGSVOORWAARDEN VAN:

Lennard van Bree, gevestigd aan de Steenweg 76, 4781AR Moerdijk,

hierna te noemen: opdrachtnemer

 

Artikel 1 Definities

In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

Opdrachtnemer: de opdrachtnemer van de algemene voorwaarden.

Opdrachtgever: de wederpartij van opdrachtnemer.

Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening.

 

Artikel 2 Algemeen

1. Deze voorwaarden gelden voor iedereaanbieding, offerte en overeenkomst tussenopdrachtnemer en een opdrachtgever waaropopdrachtnemer deze

voorwaarden van toepassing heeftverklaard, voor zovervan deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer, voorde uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

3. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechtsgeldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop of anderevoorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de handgewezen.

5. Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijnof vernietigd mochtenworden blijven de overige bepalingen van deze

algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtnemer en opdrachtgever zullenalsdan in overlegtreden teneinde nieuwebepalingen

ter vervanging van de nietige c.q.vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voorzoveel mogelijk hetdoel en de strekking

van de oorspronkelijke bepaling in acht wordengenomen.

 

Artikel 3 Aanbiedingen en offertes

1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in hetaanbod een termijn voor aanvaarding is genoemd.

2. De dooropdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldiggedurende 30 dagen,tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de

offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagenworden bevestigd, tenzijanders aangegeven.

3. De prijzenin de genoemde aanbiedingen en offertes zijnexclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, alsmedeeventuele in het kader vande

overeenkomst te maken kosten,waaronder verzend- en administratiekosten, tenzijanders aangegeven.

4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is opdrachtnemer daaraan niet gebonden.

De overeenkomst komt dan nietovereenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand,tenzij opdrachtnemer andersaangeeft.

5. Een samengestelde prijsopgave verplicht opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

6. Aanbiedingen of offertes geldenniet automatisch voortoekomstige opdrachten.

 

Artikel 4 Uitvoering vande overeenkomst

 

1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

Een en ander op grond vande op dat moment bekende stand der wetenschap.

2. Indien en voor zovereen goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeftopdrachtnemer het rechtbepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvande opdrachtgever

redelijkerwijs behoort te begrijpen datdeze noodzakelijk zijnvoor het uitvoeren van de overeenkomst, gegevens niettijdig aan de opdrachtmener zijnverstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering vande tijdig aanopdrachtnemer worden verstrekt.

Indien de voor de uitvoering vande overeenkomst op te schorten en/of uit de vertraging voortvloeende extra kosten volgensde gebruikelijke tarieven 

de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aardook, doordat opdrachtnemer is uit gegaanvan door de opdrachtgever verstrekte

onjuiste en / of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid vooropdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn.

5. Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zalworden uitgevoerd kan opdrachtnemer de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende

fase behoren opschorten tot dat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

6. Indien dooropdrachtnemer of dooropdrachtnemer ingeschakelde derdenin het kadervan de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie

van opdrachtgever of een dooropdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.

7. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke

aan opdrachtgever toerekenbaar is.

 

Artikel 5 Wijziging vande overeenkomst

1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat hetvoor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen,

zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.

2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordtgewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beinvloed.

Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiele en / of kwalitatieve consequenties zal hebben,zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.

4. Indien eenvast honorarium is overeengekomen zalopdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst

een overschrijding vandit honorarium tot gevolg heeft.

5. In afwijking van lid 3 zal opdrachtnemer geen meerkosten in rekening kunnenbrengen indien de wijziging of

aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan opdrachtnemer kunnen worden toegerekend.

Artikel 6 Contractsduur; uitvoeringstermijn

1. De overeenkomst tussen opdrachtnemer en een opdrachtgever wordt aangegaan vooronbepaalde tijd,

tenzij uit de aardvan de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andersovereenkomen.

2. Is binnende looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is ditnimmer een fataletermijn.

Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn dientde opdrachtgever opdrachtnemer derhalve schriftelijk ingebreke te stellen.

 

Artikel 7 Honorarium

1. Partijen kunnen bij het totstand komen vande overeenkomst eenvast honorarium overeenkomen.

2. Indien geenvast honorarium wordtovereengekomen, zal hethonorarium worden vastgesteld op grond vanwerkelijk bestede uren.

Het honorarium wordtberekend volgens degebruikelijke uurtarieven vanopdrachtnemer, geldende voorde periode waarin de werkzaamheden worden verricht,

tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.

3. Het honorarium is en eventuele kostenramingen zijn exclusief BTW.

4. Bij opdrachten met een looptijd van meer dandrie maanden zullen de verschuldigde kosten periodiek in rekening worden gebracht.

5. Indien opdrachtnemer met de opdrachtgever een vast honorarium of uurtarief overeenkomt, is opdrachtnemer niettemin gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of tarief.

6. Voorts is opdrachtnemer gerechtigd prijsstijgingen door teberekenen indien zichtussen het moment van aanbieding enlevering, de tarieven ten aanzien vanbijv. lonen zijngestegen.

7. Bovendien magopdrachtnemer het honorarium verhogen wanneer tijdens de uitvoering vande werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen

dan welverwachte hoeveelheid werkin zodanige mateonvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst,

en zulksniet toerekenbaar is aan opdrachtnemer, dat in redelijkheid niet van opdrachtnemer mag worden verwacht de overeengekomen werkzaamheden te verrichten

tegen hetoorspronkelijk overeengekomen honorarium. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever indat geval vanhet voornemen totverhoging van hethonorarium of tarief in kennis stellen.

Opdrachtnemerzal daarbij deomvang van ende datum waarop de verhoging zalingaan, vermelden.

 

Artikel 8 Betaling

1. Betalingscondities worden geregeld naar deaard en debelangrijkheid van delevering of hetuit te voeren werk. Tenzij anders overeengekomen zijn debetalingscondities:

-           Betaling handelszaken contant;

-           Opgedragen werkzaamheden worden wekelijks gefactureerd en dienen betaald te worden binnen 30 dagen na factuurdatum;

-           Grotere objecten enaanneming van werk;

40 %van de overeengekomen prijs bij opdracht;

50 % van deovereengekomen prijs bijaanvoering van dematerialen en gereedschappen op het werk;

10 % vande overeengekomen prijs bij oplevering.

Bezwaren tegende hoogte vande declaraties schorten de betalingsverplichting nietop.

2. Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 30 dagendan is deopdrachtgever van rechtswege in verzuim.

Opdrachtgeveris alsdan eenrente verschuldigd van1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger isin welk gevalde wettelijke rente geldt.

De rente overhet opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot hetmoment van voldoening van het volledige bedrag.

3. In gevalvan liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling vande opdrachtgever zijnde vorderingen vanopdrachtnemer op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

4. Opdrachtnemer heefthet recht dedoor opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in deeerste plaats inmindering van dekosten,

vervolgens inmindering van deopengevallen rente entenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.

Opdrachtnemer kan,zonder daardoor inverzuim te komen, een aanbod totbetaling weigeren, indien de opdrachtgever eenandere volgorde voorde toerekening aanwijst.

Opdrachtnemerkan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.

 

Artikel 9 Eigendomsvoorbehoud

1. Alle dooropdrachtnemer klant specifiek geleverde zaken welke noodzakelijk zijn voor uitvoering van werkzaamheden, daaronder eventueel mede begrepen materialen, verbruiksartikelen, gebruiksartikelen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, films,

software, (elektronische) bestanden, enz., blijven eigendom van opdrachtnemer totdat de opdrachtgever allenavolgende verplichtingen uitalle met opdrachtnemer gesloten

overeenkomstenis nagekomen.

2. De opdrachtgever is niet bevoegd de onder heteigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden nochop enige andere wijze te bezwaren.

3. Indien derden beslag leggen opde onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan welrechten daarop willen vestigen of doengelden,

is opdrachtgever verplicht opdrachtnemer zosnel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op dehoogte te stellen.

4. De opdrachtgever verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegenbrand, ontploffings- en waterschade

alsmede tegen diefstal en depolis van dezeverzekering op eerste verzoek ter inzage te geven.

5. Door opdrachtnemer geleverde zaken, diekrachtens het onder 1. van ditartikel bepaalde onder het eigendomsvoorbehoud vallen,

mogen slechts in het kadervan een normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht en nimmer alsbetaalmiddel worden gebruikt.

6. Voor hetgeval dat opdrachtnemer zijn in ditartikel aangeduide eigendomsrechten wiluitoefenen, geeft de opdrachtgever reeds nu onvoorwaardelijke enniet herroepbare

toestemmingaan opdrachtnemer ofdoor deze aante wijzen derden om al dieplaatsen te betreden waar de eigendommen van opdrachtnemer zichbevinden en diezaken

mede terug te nemen.

 

Artikel 10 Incassokosten

1. Is opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van een of meer van zijn verplichtingen, dan komen alleredelijke kosten ter verkrijging vanvoldoening buiten rechtevoor

rekening van opdrachtgever. Indien opdrachtgever in gebreke blijftin de tijdigevoldoening van een geldsom, .

dan verbeurt hij een dadelijk opeisbare boete van15% over het nog verschuldigde bedrag. Dit meteen minimum van euro 50,00

2. Indien opdrachtnemer hogere kostenheeft gemaakt, welkeredelijkerwijs noodzakelijk waren,komen ook dezevoor vergoeding in aanmerking.

3. De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voorrekening van opdrachtgever.

4. Opdrachtgever is over de gemaakte incassokosten rente verschuldigd.

 

Artikel 11 Reclames

1. Klachten overde verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen8 dagen na ontdekking, dochuiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing

van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeldaan opdrachtnemer. De ingebrekestelling dienteen zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten,

zodat opdrachtnemer in staat is adequaat te reageren.

2. Indien een klacht gegrondis, zal opdrachtnemer de werkzaamheden alsnogverrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden.

Dit laatstedient door de opdrachtgever schriftelijk kenbaar te wordengemaakt.

3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijnbinnen de grenzenvan artikel 15.

4. Betwisting vanfacturen dienen binnen8 dagen vanafde factuurdatum, schriftelijk inclusief motivatie gemeldte worden aanopdrachtnemer.

 

Artikel 12 Opzegging

1. Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijdeschriftelijk opzeggen.

2. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door opdrachtgever, heeftopdrachtnemer recht op compensatie vanwegehet daardoor ontstane en aannemelijk

te maken bezettingsverlies, tenzijer feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggendie aan opdrachtnemer zijn toe te rekenen.

Voorts is opdrachtgever alsdangehouden tot betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden.

De voorlopige resultaten van de tot dan toe verrichte werkzaamheden zullen dan ook onder voorbehoud ter beschikking wordengesteld aan opdrachtgever.

3. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd dooropdrachtnemer, zal opdrachtnemer in overleg met opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten

werkzaamheden aan derden, tenzijer feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggendie aan opdrachtgever toerekenbaar zijn.

4. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor opdrachtnemer extrakosten met zich meebrengt, wordendeze aan opdrachtgever in rekening gebracht.

 

Artikel 13 Opschorting en ontbinding

1. Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:

Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of nietvolledig nakomt.

na het sluiten van de overeenkomst opdrachtnemer ter kennisgekomen omstandigheden goedegrond geven te vrezen dat de Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen.

In geval er goedegrond bestaat te vrezen datde Opdrachtgever slechtsgedeeltelijk of nietbehoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voorzover de tekortkoming

haar rechtvaardigt. zover de tekortkoming haarrechtvaardigt.

Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voorde voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.

2. Voorts is opdrachtnemer bevoegdde overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aardzijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of

naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid nietlanger kan wordengevergd dan wel indien zichanderszins omstandigheden voordoen welke van dienaard zijn dat ongewijzigde

instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid nietmag worden verwacht.

3. Indien de overeenkomst wordtontbonden zijn de vorderingen van opdrachtnemer op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

Indien opdrachtnemer de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hijzijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.

4. Opdrachtnemer behoudtsteeds het rechtschadevergoeding te vorderen.

 

Artikel 14 Teruggave terbeschikking gestelde zaken

1. Indien opdrachtnemer aan opdrachtgever bij de uitvoering van de overeenkomst zaken ter beschikking heeft gesteld is opdrachtgever gehouden het geleverde binnen14 dagen

in oorspronkelijke staat,vrij van gebreken en volledig te retourneren. Indiende opdrachtgever dezeverplichting niet nakomtzijn alle hieruitvoortvloeiende kosten voor zijn rekening.

2. Indien opdrachtgever, om welke redenook, na daartoestrekkende aanmaning, alsnogin gebreke blijftmet de onder1. genoemde verplichting, heeft opdrachtnemer het recht de daaruit

voortvloeiende schadeen kosten, waaronder de kosten vanvervanging, op opdrachtgever te verhalen.

 

Artikel 15 Aansprakelijkheid

1.Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor schade geledendoor Opdrachtgever, die het rechtstreeks en uitsluitend gevolgis van een aan Opdrachtnemer toe te rekenentekortkoming,

met dienverstande dat voor vergoeding alleenin aanmerking komtdie schade, waartegen Opdrachtnemer verzekerd is, daarbij moetende volgende beperkingen in acht wordengenomen.

2.Niet voorvergoeding in aanmerking komt bedrijfsschade, dervingvan inkomsten en dergelijke, doorwelke oorzaak ook ontstaan.

3. De doorOpdrachtnemer te vergoeden schade zal gematigd worden, indien de door Opdrachtgever te betalen prijsgering is in verhouding totde omvang vande door

Opdrachtgever geledenschade.

4. Onder directe schade wordtuitsluitend verstaan:

A. de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvangvan de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schadein de zinvan deze voorwaarden;

tenzij deze niet aan opdrachtnemer toegerekend kunnen worden;

C. redelijke kosten,gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover opdrachtgever aantoont dat dezekosten hebben geleidtot beperking van directe schade als

bedoeld in deze algemene voorwaarden.

5. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen vande aansprakelijkheid voor directe schadegelden niet indiende schade te wijten is aan opzet

of groveschuld door derdeof van opdrachtnemer of zijn ondergeschikten.

6. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schadetengevolge van verlies, diefstal, brand, waterschade of beschadiging vande zaken,

gereedschappen en materialen van opdrachtnemer zodradeze zich op het werkbevinden, een en ander voorzover niet te wijten aan een opdrachtnemer

toe te rekenen tekortkoming.

 

Artikel 16 Veiligheid

1. Opdrachtgever dient, indien mogelijk, ervoor zorg te dragen dat opdrachtnemer deopdracht kan uitvoeren volgens de geldende richtlijnen van hetVCA*- systeem. (VCA-VOL)

2. Opdrachtnemer zorgtvoor de persoonlijke beschermingsmiddelen zoals; veiligheidsschoenen, werkhandschoenen, veiligheidskleding, veiligheidshelm en veiligheidsbril.

3. Opdrachtgever zalvoor uitgebreide enspecifieke persoonlijke beschermingsmiddelen zorgen.

 

Artikel 18 Overmacht

1. Partijen zijnniet gehouden tothet nakomen vanenige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet iste wijten aanschuld,

en nochkrachtens de wet,een rechtshandeling of in hetverkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.

2. Onder overmacht wordt in dezealgemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de weten jurisprudentie wordt begrepen, alle vanbuiten komende oorzaken,

voorzien ofniet-voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kanuitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet instaat is deverplichtingen na tekomen.

Werkstakingenin het bedrijf van opdrachtnemer worden daaronder begrepen.

3. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die(verdere) nakoming verhindert,

intreedt nadatopdrachtnemer zijn verplichtingen had moeten nakomen.

4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten.

Indien deze periode langer duurt dantwee maanden is ieder derpartijen gerechtigd deovereenkomst te ontbinden, zonder verplichting

tot vergoeding vanschade aan de andere partij.

5. Voorzoveel opdrachtnemer ten tijde vanhet intreden vanovermacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uitde overeenkomst isnagekomen of

deze zal kunnen nakomen, en aanhet nagekomen respectievelijk na te komengedeelte zelfstandige waarde toekomt,

is opdrachtnemer gerechtigd om hetreeds nagekomen respectievelijk na te komengedeelte separaat te declareren.

Opdrachtgeveris gehouden dezedeclaratie te voldoen als ware heteen afzonderlijke overeenkomst.

 

Artikel 22 Niet-overname personeel

1. De opdrachtgever zal gedurende delooptijd van deovereenkomst alsmede eenjaar na beeindiging daarvan, op generlei wijze, behoudens nadat goed zakelijk overleg ter zake heeft

plaatsgehadmet opdrachtnemer, medewerkers van opdrachtnemer ofvan ondernemingen waarop opdrachtnemer ter uitvoering van deze overeenkomst beroep heeft gedaan en

die betrokken zijn(geweest) bij deuitvoering van deovereenkomst, in dienst nemen danwel anderszins, direct of indirect, voor zich latenwerken.

 

Artikel 23 Geschillen

1. De rechter in de vestigingsplaats vanopdrachtnemer is bijuitsluiting bevoegd vangeschillen kennis tenemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is.

Niettemin heeftopdrachtnemer het recht het geschil voorte leggen aande volgens dewet bevoegde rechter.

2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zijzich tot hetuiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

 

Artikel 24 Toepasselijk recht

1. Op elkeovereenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlands rechtvan toepassing.

 

Artikel 25 Wijziging, uitleg en vindplaats van de voorwaarden

1. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd tenkantore van deKamer van Koophandel te Breda.

2. Ingeval vanuitleg van deinhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is deNederlandse tekst daarvan steeds bepalend.

3. Van toepassing is steeds delaatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die goldten tijde vanhet totstandkomen vande overeenkomst.

Op al onzeoffertes en/of opdrachten zijn bovengenoemde voorwaarden van toepassing, welkegedeponeerd zijn bijde Kamer vanKoophandel,

te Breda ondernummer 86859072. Deze worden U op verzoek toegezonden.

 

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.